Forum Modelarstwo i nie tylko... Strona Główna Modelarstwo i nie tylko...
Forum Modelarskie, Komputery i Filmy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[Prezentacja] Knoller C II - Answer

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Modelarstwo i nie tylko... Strona Główna -> Zapowiedzi i Prezentacje nowych modeli
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TAD
Rozpisuje się



Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 15:08, 13 Kwi 2006    Temat postu: [Prezentacja] Knoller C II - Answer

Witam,
zapraszam do prezentacji samolotu wielozadaniowego Knoller C II wydawnictwa Answer ModelArt - okładka:

[link widoczny dla zalogowanych]

Opracowanie autorstwa p. S. Śliwińskiego, numer II specjalny, marzec 2006, skala 1:33, format B4, cena ok. 18 zł.

Wycinanka składa się z czterech arkuszy kartonowych i lakierowanej okładki. Obejmuje ok. 20 szczegółowych rysunków.

O ile ogólnie mało wiem o samolotach z pierwszej wojny, o tyle o Knolerze nawet nie słyszałem - do kupna zachęciła mnie rewelacyjna moim zdaniem okładka p. W. Zakrzewskiego. Chyba zresztą mało kto wie coś więcej o tym samolociku - powstały tylko trzy egzemplarze, przy czym w jednym złożyły się skrzydła w trakcie lotu i tak się skończyła kariera tego ciekawego przykładu myśli technicznej z Wiednia. Jeden odrestaurowany Knoller znajduje się w Pradze.

Wycinanka przedstawia dwumiejscowy dwupłatowiec z 1916 roku, który był uzbrojony w dwa karabiny i trzy bomby (dlatego wielozadaniowy). Konstrukcja drewniana, dźwigary skrzydeł i górne pokrycie kadłuba metalowe, reszta kryta płótnem. Malowanie jest typowe dla tamtego okresu - wielobarwne sześciany, spód kadłuba i płatów beżowy, wnętrze kadłuba (nie tylko kabiny!) fantazyjnie pomarańczowe - ma chyba przypominać lakierowane drewno. Kontury części są bardzo delikatne i wyważone. Przykłady malowania (zmieniony kontrast dla pokazania kolorów):

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Rzeczywiste kolory obejmują - plamy: ciemnozielone, bordowe, różowe, seledynowe, granatowe i beżowe - spód kadłuba i płatów: beżowy. Graficznie bardzo dobrze udało się odwzorować oryginalne barwy (nie oddają tego moje skany) samolotu:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Zdjęcia oryginału pochodzą z tej [link widoczny dla zalogowanych]

W modelu przewidziano (bez wyboru wariantu) budowę oddzielonych lotek w skrzydle - wyraźna jest sugestia autora co do możliwości wykonania pełnej mechanizacji lotek i sterów począwszy od ruchu kierownicy (tak tak - nie drążka sterowego!) - pokazano odpowiednie rysunki.

Wycinanka zaskakuje wielką ilością detali i części - jak na pierwszowojenny dwupłat jest ich więcej niż w niejednym opracowaniu drugowojennego myśliwca. Detale obejmują rozbudowane kabiny tablice z pogłębionymi zegarami), ciekawe stanowisko strzelca tylnego (z karabinem na dużej obrotowej rampie), sześciocylindrowy silnik i przerażającą (mnie!) ilość zastrzałów wychylonych w różnych kierunkach (specyfika tego samolotu). Kilka przykładów rysunków - kabina, silnik, karabin, zastrzały:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Ilość zastrzałów i cięgien jest tu bardzo duża - chociaż samolot oznaczono w skali trudnosci jako 2 (średni) to zdecydowanie jest on trudny - niełatwo będzie sobie poradzić ze skomplikowanym zawieszeniem płatów czy znaczną ilość żeberek w nich. Pomocą na pewno będzie wystarczająca ilość rysunków - choć jest tylko 20, to obejmują chyba wszystkie części - do tego jest dodany skrótowy opis dotyczący etapów budowy.

Na koniec rysunki ogólne:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Knoller nawiązuje do znaczącej już serii kartonowych samolotów pierwszowojennych o dużym stopniu skomplikowania. Zerwano w niej z uproszczonym schematem: kwadratowy kadłub, dwa skrzydła i linki - teraz tzw. "druciaki" stanowią naprawdę wielkie wyzwanie i trzeba się przy nich namęczyć. A przy Knolerze warto spędzić kilka godzin - oto zdjęcia surówki w wykonaniu autora modelu (zwracają uwagę efektowne szprychowe koła - można zrobić też płaskie, oraz odciśnięcie żeber na płacie - symulacja płóciennego pokrycia):

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Modelik zdecydowanie otrzymuje 10 w mojej prywatnej skali (zresztą tylko takie wybieram do opisów...)

TAD

Następny opis obejmie Spitfire MK I z Modelika


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Modelarstwo i nie tylko... Strona Główna -> Zapowiedzi i Prezentacje nowych modeli Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin