Forum Modelarstwo i nie tylko... Strona Główna Modelarstwo i nie tylko...
Forum Modelarskie, Komputery i Filmy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ANGIELSKI SAMOLOT MYŚLIWSKI SUPERMARINE

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Modelarstwo i nie tylko... Strona Główna -> Samoloty i inne latające
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kl-9
Ledwo Zaczyna



Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Wiśnicz

PostWysłany: Czw 22:01, 30 Mar 2006    Temat postu: ANGIELSKI SAMOLOT MYŚLIWSKI SUPERMARINE

No więc tu przepisany z MM tekst o moim ulubionym samolocie IIWS Spitfire
Ten najsłynniejszy, angielski myśliwiec świata, okresu II wojny światowej wywodził się z samolotów, które w latach trzydziestych ustanawiały światowe rekordy prędkości. Inż. R. J. Mitchell zaprojektował myśliwiec znacznie wybiegający poza warunki zawarte w zamówieniu. Powstał w wytwórni Supermarine, gdzie pierwszy lot prototypu odbył się 5 marca 1936 roku. Dzięki doskonałym właściwościom samolotu, już w 1937 r. rozpoczęto produkcję seryjną. „Spitfire l" z silnikiem Rolls-Royce RR Merlin II, miał śmigło dwułopatowe i uzbrojony był w cztery karabiny maszynowe kał. 7,7mm. Wersja IA miała już ich osiem, wersję IB uzbrojono w dwa działka kał. 20 mm i 4 karabiny maszynowe. Wyprodukowano 1566 samolotów wersji l. W 1940 r. powstała wersja IIAi IIB z silnikiem RR Merlin XII o mocy 846 kW (1150 KM).
Pierwsze Spitfire weszły do służby w czerwcu 1938 r. We wrześniu 9 dywizjonów RAF było w pełni wyposażonych w te myśliwce. Do lipca 1940 r. już 19 dywizjonów miało Spitfire l. W czasie Bitwy o Anglię stanowiły one jeszcze mniejszość w brytyjskim lotnictwie myśliwskim. Pod koniec 1940 r. zaczęły wchodzić do służby Spitfire II. Nowe wersje myśliwca - Spitfire V weszły do służby w marcu 1941 r. Różniła się ona od wersji l i II zastosowaniem nowego silnika Merlin 45 o mocy 1445 KM, także wzmocnieniem kadłuba i grubością płyt pancernych chroniących pilota. Ponadto opracowano różne typy skrzydła w miarę konieczności zmiany uzbrojenia. Wersja V była używana do zwalczania niemieckich myśliwców nad kontynentem (Francja i Niemcy, tzw. wymiata-nie-sweep). Tę wersję myśliwców polskie dywizjony otrzymały już w lipcu i sierpniu 1941 r. (Dywizjon 303, 308 i 315), a następnie pozostałe dywizjony. Były to głównie Spitfire VB, na których polscy piloci latali do jesieni 1943 roku. Ponadto dywizjony miały na uzbrojeniu wersję VC (uniwersalne skrzydła, w których można było montować różne zestawy uzbrojenia: osiem karabinów ma-szynowych-rzadko stosowane, cztery karabiny maszynowe i dwa działka-typ uzbrojenia stosowany najczęściej, albo cztery działka. Każde uniwersalne skrzydło miało zaczep na bombę 113 kg.) Wersję LF VB, obok innych maszyn miały dywizjony 303, 306 i 316 (od grudnia 1943 r. do kwietnia 1945 r.) Wersja LF VB miała mniejszą rozpiętość skrzydeł (obcięte końcówki skrzydeł) i przeznaczona była do działań na małych wysokościach z dużymi prędkościami, do akcji szturmowych i zwalczania celów naziemnych. Konstrukcja Spitfire V, podobnie jak l i II całkowicie metalowa. Kadłub w przedniej części wzmocniony podłużnicami (wykrój kabiny) wchodzącymi w tylną część o przekroju eliptycznym. Skrzydła dzielone, jednodźwiga-rowe z dźwigarkiem pomocniczym i z pracującym poszyciem z blachy (nosek skrzydła tworzy keson). Klapy krokodylowe mają dwa lub trzy położenia pracy. Lotki typu Friese, metalowe, kryte płótnem. Usterzenie metalowe, stery z kompensacją rogową, kryte płótnem. Na sterach klapki wyważające sterowane z kabiny (trymery). Podwozie jednogole-niowe o wąskim rozstawie kół, chowane w skrzydła na zewnątrz. Chłodnica cieczy chłodzącej pod prawym skrzydłem, chłodnica oleju, pod lewym.
Rozpiętość 11,23m
Długość 9,12m
Wysokość 3,48m
Pow. nośna 22m2
Masa własna 2 297kg
Masa użyteczna 781kg
Masa max. 3 078kg
Prędkość max. 602km/h
Prędkość przelotowa 518km/h
Prędkość wznoszenia 13,54m/sek
Prędkość lądowania 137km/h
Pułap 11 280m
Zasięg756km
[img]No więc tu przepisany z MM tekst o moim ulubionym samolocie IIWS Spitfire
Ten najsłynniejszy, angielski myśliwiec świata, okresu II wojny światowej wywodził się z samolotów, które w latach trzydziestych ustanawiały światowe rekordy prędkości. Inż. R. J. Mitchell zaprojektował myśliwiec znacznie wybiegający poza warunki zawarte w zamówieniu. Powstał w wytwórni Supermarine, gdzie pierwszy lot prototypu odbył się 5 marca 1936 roku. Dzięki doskonałym właściwościom samolotu, już w 1937 r. rozpoczęto produkcję seryjną. „Spitfire l" z silnikiem Rolls-Royce RR Merlin II, miał śmigło dwułopatowe i uzbrojony był w cztery karabiny maszynowe kał. 7,7mm. Wersja IA miała już ich osiem, wersję IB uzbrojono w dwa działka kał. 20 mm i 4 karabiny maszynowe. Wyprodukowano 1566 samolotów wersji l. W 1940 r. powstała wersja IIAi IIB z silnikiem RR Merlin XII o mocy 846 kW (1150 KM).
Pierwsze Spitfire weszły do służby w czerwcu 1938 r. We wrześniu 9 dywizjonów RAF było w pełni wyposażonych w te myśliwce. Do lipca 1940 r. już 19 dywizjonów miało Spitfire l. W czasie Bitwy o Anglię stanowiły one jeszcze mniejszość w brytyjskim lotnictwie myśliwskim. Pod koniec 1940 r. zaczęły wchodzić do służby Spitfire II. Nowe wersje myśliwca - Spitfire V weszły do służby w marcu 1941 r. Różniła się ona od wersji l i II zastosowaniem nowego silnika Merlin 45 o mocy 1445 KM, także wzmocnieniem kadłuba i grubością płyt pancernych chroniących pilota. Ponadto opracowano różne typy skrzydła w miarę konieczności zmiany uzbrojenia. Wersja V była używana do zwalczania niemieckich myśliwców nad kontynentem (Francja i Niemcy, tzw. wymiata-nie-sweep). Tę wersję myśliwców polskie dywizjony otrzymały już w lipcu i sierpniu 1941 r. (Dywizjon 303, 308 i 315), a następnie pozostałe dywizjony. Były to głównie Spitfire VB, na których polscy piloci latali do jesieni 1943 roku. Ponadto dywizjony miały na uzbrojeniu wersję VC (uniwersalne skrzydła, w których można było montować różne zestawy uzbrojenia: osiem karabinów ma-szynowych-rzadko stosowane, cztery karabiny maszynowe i dwa działka-typ uzbrojenia stosowany najczęściej, albo cztery działka. Każde uniwersalne skrzydło miało zaczep na bombę 113 kg.) Wersję LF VB, obok innych maszyn miały dywizjony 303, 306 i 316 (od grudnia 1943 r. do kwietnia 1945 r.) Wersja LF VB miała mniejszą rozpiętość skrzydeł (obcięte końcówki skrzydeł) i przeznaczona była do działań na małych wysokościach z dużymi prędkościami, do akcji szturmowych i zwalczania celów naziemnych. Konstrukcja Spitfire V, podobnie jak l i II całkowicie metalowa. Kadłub w przedniej części wzmocniony podłużnicami (wykrój kabiny) wchodzącymi w tylną część o przekroju eliptycznym. Skrzydła dzielone, jednodźwiga-rowe z dźwigarkiem pomocniczym i z pracującym poszyciem z blachy (nosek skrzydła tworzy keson). Klapy krokodylowe mają dwa lub trzy położenia pracy. Lotki typu Friese, metalowe, kryte płótnem. Usterzenie metalowe, stery z kompensacją rogową, kryte płótnem. Na sterach klapki wyważające sterowane z kabiny (trymery). Podwozie jednogole-niowe o wąskim rozstawie kół, chowane w skrzydła na zewnątrz. Chłodnica cieczy chłodzącej pod prawym skrzydłem, chłodnica oleju, pod lewym.
Rozpiętość 11,23m
Długość 9,12m
Wysokość 3,48m
Pow. nośna 22m2
Masa własna 2 297kg
Masa użyteczna 781kg
Masa max. 3 078kg
Prędkość max. 602km/h
Prędkość przelotowa 518km/h
Prędkość wznoszenia 13,54m/sek
Prędkość lądowania 137km/h
Pułap 11 280m
Zasięg756km



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mazter
Administrator



Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:55, 31 Mar 2006    Temat postu:

Dużo jest spitfire'ów ja np mam sklejonego Spitfire LF MK. IXE a czeka w kolejce Spitfire Vb Smile lubie ten samolot, był bardzo słynny i bardzo dobry był bardzo szybki i zwrotny Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarekL
Rozpisuje się



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:47, 31 Mar 2006    Temat postu:

Też jest moim ulubionym samolotem(nie tylko z IIWŚ)Nie było lepszego w IIWŚ.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kl-9
Ledwo Zaczyna



Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Wiśnicz

PostWysłany: Pią 14:12, 31 Mar 2006    Temat postu:

marek napisał:
Też jest moim ulubionym samolotem(nie tylko z IIWŚ)Nie było lepszego w IIWŚ.

Czy nie było lepszego? Confused To jest rzecz do dyskucji Na pewno piloci byli świetni i potrafili na tych maszynach dokonywać cudów ale sam samolot myślę że był gorszy od Me-109?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarekL
Rozpisuje się



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:45, 31 Mar 2006    Temat postu:

Dla mnie był najlepszy,a dla ciebie może inny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piopik
Ledwo Zaczyna



Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pią 18:23, 31 Mar 2006    Temat postu:

A dla mnie Mustang D...możliwości jest wiele i ta dyskusja jest nieco...jałowa i niepotrzebna bo to jest jeden z tych tematów na które nie ma jednoznacznej odpowiedzi- mam na myśli to że tyle będzie odpowiedzi ile będzie odpowiadających...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcinek
Rozpisuje się



Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Środa Wlkp

PostWysłany: Pią 19:31, 31 Mar 2006    Temat postu:

Jak dla mnie to Mustang

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Modelarstwo i nie tylko... Strona Główna -> Samoloty i inne latające Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin